telefon QR

Budujemy fundamenty

wielkość:

 

image003image001

 

 

 

 

        

image005
 

 

                                                                                                                                                                    

 

,,Budujemy fundamenty pod europejską karierę zawodową?

2011-1-PL1-LEO0119163

image007                                        

Pińczów 2012 r.

?Projekt ten realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Europejskich. Projekt zrealizowany w ramach Programu ?Uczenie się przez całe życie? ? program Leonardo da Vinci. Za wszelkie treści rozpowszechniane w ramach projektu odpowiada wyłącznie jego Promotor. Narodowa Agencja oraz Komisja nie ponoszą odpowiedzialności za sposób wykorzystania informacji, publikacji i materiałów powstałych w związku z realizacją projektu.?

 

O projekcie

 Projekt ?Budujemy fundamenty pod europejską karierę zawodową? jest pierwszym projektem realizowanym przez Powiat Pińczowski w ramach Programu Leonardo da Vinci. Na jego organizację Beneficjent otrzymał kwotę dofinansowania w wysokości 94392 euro. Zasadniczym celem projektu, który został założony przez Promotora jest: podniesienie jakości kształcenia zawodowego oraz zwiększenie szans uczniów z terenu powiatu pińczowskiego na europejskim. i krajowym rynku pracy.

 image009

 

W trakcie odbywania praktyk zrealizowano także cele szczegółowe tj.: poznanie obowiązujących procedur i standardów na zachodnioeuropejskim rynku pracy oraz możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Uczniowie mieli także szansę na poznanie kultury i obyczajów Wielkiej Brytanii oraz na konfrontację posiadanej wiedzy teoretycznej z zakresu swojego profilu zawodowego z praktyką.

Uczestnicy Projektu

Uczestnikami projektu ?Budujemy fundamenty pod europejską karierę zawodową? realizowanego w ramach Programu Leonardo da Vinci; - ?Uczenie się przez całe życie? było 32 uczniów z Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Pińczowie.

 image011

Lista uczniów biorących udział w projekcie :

  1. Bębenek Michał
  2. Chałuda Przemysław
  3. Chrobot Damian
  4. Dębiec Konrad
  5. Gałęziowski Waldemar Seweryn
  6. Grabowski Sebastian Mateusz
  7. Grochowina Karol
  8. Hanszke Marcin Konrad
  9. Hanszke Philiphe
  10. Kieliś Marek Sebastian
  11. Koźmiński Piotr Paweł.
  12. Kula Piotr Rafał
  13. Madejczyk Sylwester Sławomir
  14. Miller Grzegorz
  15. Mroziński Hubert
  16. Nowakowski Wojciech Sylwester
  17. Paniec Szymon
  18. Pastecki Dawid Przemysław
  19. Pasternak Hubert
  20. Roter Mateusz Dominik
  21. Rykulski Bartosz Dariusz
  22. Sadowski Rafał
  23. Skowera Dominik
  24. Sperka Sebastian Dawid
  25. Staszowski Mateusz Kamil
  26. Szczęśniak Przemysław Krzysztof
  27. Świetlik Paweł Maciej
  28. Wojas Maciej
  29. Wójcik Karol
  30. Wróbel Łukasz Marek
  31. Zachariasz Mariusz Grzegorz
  32. Zięba Marcin Michał

Uczestnicy projektu, to młodzież ucząca się w systemie dziennym w zawodzie technik budownictwa. W ramach programu odbyli oni trzytygodniowy staż, który składał się z dwóch modułów: część pierwsza to zajęcia w College w Stafford, gdzie uczniowie uczestniczyli w sesjach dydaktycznych branży budowlanej ,część druga to praktyki w dwóch przedsiębiorstwach remontowo ?budowlanych.


Rekrutacja uczniów na uczestników projektu przeprowadzona została przez komisję rekrutacyjną powołaną przez Dyrektora szkoły :

  • Przewodniczący Komisji ? koordynator projektu Anita Domagała
  • Członek Komisji ? Anna Równicka ?Wójcik ? nauczyciel przedmiotów zawodowych
  • Członek Komisji ?Jarosław Lis ? nauczyciel przedmiotów zawodowych
  • Członek Komisji ? Piątek Beata ? nauczyciel j. angielskiego.

Selekcja uczestników nastąpiła na podstawie opracowanych kwestionariuszy w oparciu o ustalone kryteria m. in.: opinia wychowawcy ucznia, średnia ocen, motywacja do wyjazdu, ocena z zachowania, osiągnięcia szkolne, ocena z języka angielskiego. Po przeprowadzonej weryfikacji została ogłoszona lista punktowa osób, zakwalifikowanych do projektu oraz lista rezerwowa.

 

W związku z tym powstała lista rezerwowa, na której znaleźli się uczniowie tj:

1. Cofór Sławomir

2. Domagała Paweł

3. Wypych Rafał

4. Zych Bartłomiej

 

Opiekunowie grupy to nauczyciele ZSZ im. St. Staszica w Pińczowie:

Gr 1.: Anita Domagała, Piątek Beata

Gr 2.: Paweł Król, Piotr Sala

Pierwsza grupa uczestników projektu wraz z opiekunami przebywała w Stafford w okresie
 od 12 marca do 30 marca 2012 roku, zaś druga od 7 maja do 25 maja 2012 roku.

Przygotowania do wyjazdu

image013 

Uczestnicy projektu brali udział w programie przygotowawczym opracowanym przez promotora projektu. Program ten obejmował przygotowanie językowe, kulturowe  i pedagogiczne oraz spotkania informacyjne. Uczniowie uczestniczyli w 100 godzinnym kursie języka angielskiego, w celu efektywniejszego przeprowadzenia przygotowania językowego uczniowie zostali rozdzieleni na dwie grupy.

Każdy z uczestników otrzymał na własność translator oraz pomoce naukowe do języka angielskiego. Ponadto uczniowie, zapoznali się z kulturą Wielkiej Brytanii oraz uczestniczyli  w spotkaniach z przygotowania pedagogicznego, które miały na celu integrację grupy, wzmocnienie zdolności interpersonalnych. Podczas przygotowań do wyjazdu dużą rolę odegrały cykliczne spotkania informacyjno ? organizacyjne prowadzone przez panią Anitę Domagała oraz panią Annę Równicką -Wójcik, podczas których uczniowie i ich rodzice byli informowani o sprawach związanych z formalnymi aspektami stażu (prawa i obowiązki stron, dokumentacja). Podczas tego typu spotkań uczestnicy mogli uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania związane z wyjazdem.

image015

Spotkanie informacyjne na temat projektu z uczniami Naszej Szkoły

Ponadto podczas pobytu w Stafford została zrealizowana druga faza przygotowania kulturowego, która nie kolidowała z odbywanym stażem. Obejmowała zapoznanie się z miastem Stafford. Ponadto miały miejsce wyjazdy i spotkania integracyjne, podczas których uczestnicy mieli okazję poznać się nawzajem oraz zapoznać się z atrakcjami miasta i okolic .Po przyjeździe do Anglii na miejscu czekały
na nas rodziny, u których mieliśmy mieszkać w czasie naszego pobytu w Anglii. Bardzo szybko zaprzyjaźniliśmy się z naszymi gospodarzami i zaklimatyzowali w nowym miejscu .W tygodniu jedna grupa miała zajęcia dydaktyczne w College?u, a druga praktyki w firmie budowlanej. Po południami był czas wolny, który przeważnie staraliśmy się spędzać razem : zwiedzaliśmy Stafford, graliśmy w kręgle oraz piłkę nożną a także spotykaliśmy się z tutejszą Polonią w Domie Polskim "White Eagle".

image017

image019

Drugi tydzień stażu w Anglii rozpoczęliśmy od wycieczki do Londynu. Zwiedzanie tej olbrzymiej, pełnej zabytków i muzeów metropolii było dla nas nie lada przeżyciem. Mieliśmy okazję zobaczyć: gmach brytyjskiego parlamentu, Opactwo Westminsterskie, zegar Big Ben, pałac Buckingham i London Eye. . Londyn to jedna z ważniejszych europejskich stolic nauki, kultury i sztuki, dlatego nie mogła nas ominąć wizyta w tamtejszych muzeach. W National Gallery podziwialiśmy najsłynniejsze obrazy świata. W Natural History Museum oglądaliśmy szkielety dinozaurów, makietę wieloryba
w naturalnej wielkości oraz niezliczoną ilość innych eksponatów, prezentujących rośliny, zwierzęta
i minerały.

image021W Science Museum prześledziliśmy rozwój nauki, techniki i przemysłu. Dowiedzieliśmy się między innymi jak działa maszyna parowa, zobaczyliśmy wnętrze kokpitu samolotu pasażerskiego oraz odkrywaliśmy tajniki kosmosu. Ciekawym przeżyciem była dla nas wizyta w chińskiej dzielnicy Chinatown, która jest jedną z najchętniej odwiedzanych przez turystów. Chinatown to galimatias księgarni, sklepów i restauracji. Warto zajrzeć tutaj o każdej porze, a zwłaszcza podczas obchodów chińskiego Nowego Roku (przełom stycznia i lutego), gdy mieszkańcy witają tańczące na ulicach papierowe lwy. Odwiedziliśmy także Camden Town. Jest to kolejna kolorowa dzielnica Londynu związana z różnymi subkulturami młodzieżowymi i muzyką alternatywną. Będąc w Londynie nie mogliśmy sobie również odmówić zakupów na Oxford Street, gdzie swoje sklepy mają najbardziej znane marki odzieżowe świata.

 

W następny weekend pojechaliśmy na wycieczkę objazdową do Walii. Zwiedziliśmy malowniczo położone miasteczko Llangollen, nadmorski kurort Llandudno oraz dwa średniowieczne zamki
w Caernarfon i Conwy. Z zaciekawieniem obserwowaliśmy jak Walijczycy pielęgnują swoją tożsamość narodową, stosując chociażby podwójne nazewnictwo (angielskie i walijskie) na tablicach, szyldach, a nawet znakach drogowych. Duże wrażenie zrobiła na nas również górzysta kraina - Snowdonia. Walijskie krajobrazy potrafią naprawdę zapierać dech w piersiach.

image023 

 Współpraca z partnerem

 Polaris Enterprise jest firmą konsultingową, prywatnym rodzinnym biznesem mającym siedzibę 
w Stafford, w którym zaangażowanych jest kilku współpracowników. Firma zajmuje się kompleksową obsługą grup oraz indywidualnych studentów, obcokrajowców przybywających do Wielkiej Brytanii.
W zakresie programów unijnych, a zwłaszcza programu Leonardo da Vinci, firma organizuje miejsca praktyk i staży zawodowych, zajęcia warsztatowe, pomaga w poszukiwaniu i kojarzeniu odpowiednich partnerów do wymiany doświadczeń grup zawodowych. Polaris organizuje również kursy językowe
w zakresie języka angielskiego ogólnego i specjalistycznego oraz opracowuje materiały dydaktyczne do nauki języka. Polaris działa nie tylko na obszarze miasta Stafford, ale również na terenie całej, dużej aglomeracji Birmingham, czyli praktycznie obejmuje region West Midlands. Ogromne doświadczenie
w pracy z młodzieżą i doskonała znajomość regionu sprawia, że firma jest w stanie znaleźć odpowiednie miejsca odbywania staży oraz zapewnić kompleksową obsługę uczestnikom swoich kursów, staży czy wymian, polegającą na zorganizowaniu zakwaterowania z pełnym wyżywieniem u rodzin angielskich, zajęć czasu wolnego oraz wycieczek krajoznawczych do najciekawszych miejsc w Anglii i pobliskiej Walii.

Nad całością pobytu i prawidłowym przebiegiem praktyk (oraz zajęć warsztatowych) czuwali: pani Hilary Chalmers zajmująca się w firmie organizacją staży oraz pan Piotr Wysocki. Pani Chalmer pracowała wiele lat w oddziale firmy Marks and Spencer, gdzie do jej obowiązków należało między innymi opieka nad stażystami. A od kilku lat organizuje staże w firmie Polaris. O prawidłowe zakwaterowanie i wyżywienie dbał pan Derek Bunting wraz z żoną. Państwo Bunting są sami również od kilkunastu lat tzw. "host family" z ogromnym doświadczeniem w tej dziedzinie. Natomiast codzienny kontakt z grupą oraz wszelkie zajęcia w czasie wolnym będzie zapewniał uczestnikom Pan Piotr Wysocki - Polak mieszkający już kilka lat w Stafford, znający doskonale miasto i okolice oraz realia życia
w Anglii i odpowiadający w firmie za kontakty z Polskimi instytucjami i opiekę nad polskimi grupami.

image025

Dyrektor firmy Polaris Enterprise Piotr Wysocki na spotkaniu z panem dyrektorem Tadeuszem Niewygodą, koordynatorem projektu panią Anitą Domagałą

O praktykach

Projekt polegał na organizacji stażu w dwóch przedsiębiorstwach brytyjskich Regina Construction i Penguin Development Ltd. Uczestnicy odbywali staż w różnych firmach w działach odpowiadających kierunkowi ich kształcenia, dzięki czemu możliwe było poznanie metod organizacji pracy i umiejętności zorganizowania stanowiska pracy i przebiegu robót budowlanych. Projekt stworzył szansę uczestnikom na odbycie szkolenia w innym kraju.

image027

Krajem odbywania stażu była Wielka Brytania ze względu na powszechność stosowania języka angielskiego. Uczestnicy byli zakwaterowani u rodzin brytyjskich. Poprzez ciągły kontakt z językiem angielskim w pracy i w domu zwiększyli swoje kompetencje w posługiwaniu się tym językiem oraz nabrali pewności siebie. Czas trwania stażu w firmach brytyjskich był taki sam jak czas praktyk, jakie uczestnicy odbywają w przedsiębiorstwach polskich, podczas toku kształcenia w polskiej szkole ? 3 tygodnie.

image029

Dla młodych ludzi jest to okres wystarczający na zapoznanie się  z metodami organizacji pracy firm, w których odbywali staż. Ponadto dla niektórych z uczniów był to pierwszy, samodzielny wyjazd za granicę.

Certyfikaty

image031

image033

 

Każdy uczestnik projektu otrzymał od brytyjskiego partnera ? Certifikate oraz Certificate Stafford College.

Poświadczenie odbytego stażu nie ma formalnej akredytacji, jednak dla przyszłych pracodawców będzie on wiarygodnym źródłem informacji o zawodowym przygotowaniu uczestnika, jego znajomości języka angielskiego, nabytych umiejętnościach. W celu uzyskania przejrzystości, a także wiarygodności kwalifikacji zawodowych na szczeblu europejskim Promotor wystąpił o przyznanie uczestnikom dokumentu ?EUROPASS MOBILITY?. 

Dokument Europass Mobility

Wszystkie kryteria programowe zawarte w projekcie są zgodne z wymogami jakościowymi koniecznymi do ubiegania się o dokument. ?EUROPASS MOBILITY?, który będzie stanowił dla uczestników dodatkową wartość z odbytego stażu. Potwierdzi on staż zagraniczny odbyty w Wielkiej Brytanii. Dokument ten zawierał będzie uzyskane w trakcie stażu kwalifikacje i doświadczenie zawodowe.

Po ukończeniu praktyk Uczestnicy otrzymają dokument "Europass Mobility", który stanowi doskonałe potwierdzenie zdobytych umiejętności praktycznych i językowych. Dokument ten będzie
wystawiony w dwóch wersjach językowych polskiej i angielskiej. Europass jest Inicjatywą Komisji Europejskiej umożliwiającą każdemu obywatelowi Europy lepszą prezentację kwalifikacji i umiejętności zawodowych. Europass - Mobilność jasno i dokładnie określa zakres czynności i zadań osoby odbywającej staż zagraniczny. W dokumencie tym wskazany jest ponadto poziom umiejętności oraz kwalifikacji nabytych przez jego posiadacza. Znaczenia dokumentowi dodaje fakt, że jego treść jest poświadczona zarówno przez krajową organizację wysyłającą, jak i przez zagraniczną organizację przyjmującą. Umożliwia to potencjalnym pracodawcom zweryfikowanie czy uszczegółowienie informacji zawartych w dokumencie. Dokument Europass - Mobilność wydaje Krajowe Centrum Europass na wniosek polskiej instytucji organizującej staż. (źródło: strona internetowa Krajowego Centrum Europass: www.europass.org.pl)

 Informacja i promocja

 

Na stronie naszej szkoły ZSZ im. St. Staszica w Pińczowie (www.nowa.zszpinczow.pl ) promotor zamieścił informację na temat stażu, która była w trakcie realizacji projektu uaktualniana, co pozwoliło na bieżące informowanie społeczności lokalnej o etapach jego realizacji. Na stronie internetowej promotor utworzył pod stronę Programu Leonardo da Vinci, gdzie zostały umieszczone wszelkie informację dotyczące projektu. Upowszechnianie rezultatów projektu odbędzie się również
w postaci spotkania podsumowującego staż, w którym uczestniczyć będą uczestnicy stażu ich rodziny, nauczyciele, Dyrektor szkoły, opiekunowie, Koordynator projektu oraz Starosta Pińczowski. Niniejsze sprawozdanie zostało umieszczone na stronie szkolnej uczestniczących w projekcie oraz na stronie internetowej Partnera projektu.

Promocja i upowszechnianie rezultatów projektu wśród innych organizacji na poziomie krajowym nastąpi poprzez udział Koordynatora projektu w seminariach i Konferencjach organizowanych w celu wymiany doświadczeń związanych z realizacją projektów w ramach programu Leonardo da Vinci.

Całość zebrała i opracowała:

Anita Domagała oraz Anna Równicka Wójcik. 

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
marzec 2024
pwścpsn
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2004157
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Do zeszłego tyg.
W tym miesiącu
W zeszłym m-cu
Wszystkie dni
65
454
519
2001605
5519
10178
2004157

Your IP: 3.236.111.234
Server Time: 2024-03-19 04:57:28
Visitors Counter
Dzisiaj jest
Wtorek
19 marca 2024
Imieniny obchodzą
Bogdan, Józef
Do końca roku zostało
288 dni

logo cke

odnośnik,jpg

 

BIP




Powered by Joomla!®. Developed by: joomla 2.5 themes  Valid XHTML and CSS.

J.H. zszpinczow.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.