LOGO LB  plan    nieobecni  

Dziennik  Plan lekcji   Zastępstwa

telefon QR

Młodzież ku Europie

logo 

 

Sprawozdanie z realizacji projektu
?Młodzież ku Europie?

ZAGRANICZNE MOBILNOŚCI EDUKACYJNE W PROGRAMIE ERASMUS+

w Zespole Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Pińczowie

 

Projekt został finansowany z programu Erasmus+ w ramach sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe. Jest to sektor realizujący akcje 1 i 2 programu Erasmus+ w odniesieniu do szkół zawodowych, przedsiębiorstw oraz organizacji i instytucji związanych z kształceniem zawodowym i szkoleniami. Kontynuuje on tradycje programu Leonardo da Vinci, działającego w latach 2007-2013 w ramach programu ?Uczenie się przez całe życie?.

O projekcie

 image002

 

W styczniu 2014 r. Zespół Projektowy w składzie: Anna Równicka-Wójcik, Ewa Stępień, Anita Domagała opracował wniosek o dofinansowanie realizacji projektu pt. ,,Młodzież ku Europie?. Równocześnie, kontynuując współpracę z Partnerem angielskim POLARIS EU ENTERPRISE LIMITED, nawiązaliśmy kontakt z drugim Partnerem na terenie Włoch SISTEMA TURISMO. Wybór partnera został poprzedzony przejrzeniem bazy danych partnerów na stronach internetowych i zasięgnięciem opinii innych beneficjentów korzystających z usług firmy.

W czerwcu 2014  r. wniosek uzyskał pozytywną opinię i znalazł się na liście projektów przeznaczonych do realizacji. Szkoła uzyskała115 314.00Euro na realizację projektu. W tym samym miesiącu koordynator projektu Anna Równicka-Wójcik wzięła udział w szkoleniu  organizowanym przez Narodową Agencję (NA) w Warszawie.

Od kwietnia 2015 r. rozpoczęły się prace nad realizacją projektu. W maju 2015r. została przeprowadzona rekrutacja uczniów. Projekt był adresowany do uczniów Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Pińczowie kształcących się w zawodach: technikum mechanik, technik informatyk oraz technik ekonomista. W projekcie mogło brać udział 48 uczniów (po 16 z każdego kierunku). Komisja rekrutacyjna, w celu wyłonienia uczestników, przeprowadziła z każdym chętnym rozmowę kwalifikacyjną. Uczniowie musieli odpowiedzieć na szereg pytań opracowanych przez komisję i napisać test sprawdzający wiedzę z języka angielskiego. Kryteria kwalifikujące uczestnika do wzięcia udziału w projekcie opierały się na następujących założeniach:

-     wynik testu kwalifikującego z j. ang.

-     wynik rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej znajomość j. ang. w mowie

-     średnia ocen z przedmiotów zawodowych

-     ocena z zachowania

-     opinia wychowawcy

W tym okresie zostały zakupione tablety dla uczniów. Komisja wybrała także firmę, która przygotowała transport uczniów do Włoch i Wielkiej Brytanii, przygotowała ubezpieczenie uczniów i opiekunów w trakcie odbywania stażu. Zespół Projektowy przygotował materiały reklamowe.

Uczniowie uczestniczyli w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych, które przygotowywały ich do odbycia trzytygodniowych praktyk: warsztatach psychologicznych i kursie języka angielskiego zawodowego. Podczas przygotowań do wyjazdu dużą rolę odegrały cykliczne spotkania informacyjno-organizacyjne prowadzone przez Annę Równicką-Wójcik oraz Anitę Domagałę, podczas których uczniowie i ich rodzice byli informowani o sprawach związanych z formalnymi aspektami stażu (prawa i obowiązki stron, dokumentacja). Podczas tego typu spotkań uczestnicy mogli uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania związane z wyjazdem. Ponadto podczas pobytu w Stafford i Riminii  została zrealizowana faza przygotowania kulturowego, która nie kolidowała z odbywanym stażem. Obejmowała zapoznanie się z miastami goszczącymi naszych uczniów i specyfiką kultury. Ponadto miały miejsce wyjazdy kulturoznawcze i spotkania integracyjne. Wszystkie zajęcia zostały sfinansowane ze środków unijnych.

Przed wyjazdem na zagraniczne praktyki uczniowie podpisali umowę o staż, opracowaną przez Zespół Projektowy.

W trakcie odbywania praktyk zrealizowano cele szczegółowe, tj.: poznanie obowiązujących procedur i standardów na zachodnioeuropejskim rynku pracy oraz możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Uczniowie mieli również szansę na poznanie kultury i obyczajów Wielkiej Brytanii, Włoch oraz na konfrontację posiadanej wiedzy teoretycznej z zakresu swojego profilu zawodowego z praktyką.

Uczestnicy projektu:

 

Uczestnicy projektu:
technik informatyk ? 16 osób (Włochy, Rimini):
technik ekonomista ? 16 osób (Włochy, Rimini):
technik mechanik ? 16 osób (Wielka Brytania, Stafford):

 

Imię i nazwisko

Imię i nazwisko

Imię i nazwisko

Technik informatyk

Technik ekonomista

Technik mechanik

Bębenek Mateusz

Beta Katarzyna

Ducal Kamil

Borzęcki Michał

Bochenek Kamila

Foryś Miłosz

Chołda Damian

Cieplińska Daria

Głuszek Dariusz

Ciombor Maciej

Domagała Wojciech

Koźmiński Damian

Czapliński Sebastian

Gierek Sylwia

Kucięba Jakub

Firka Marcin

Golik Monika

Kucybała Konrad

Gil Mateusz

Kosiara Klaudia

Kuśmierczyk Adrian

Gorczyca Artur

Kucia Agnieszka

Kwiecień Adam

Kłys Kamil

Kumor Krystian

Maj Łukasz

Kobyłka Sebastian

Pasternak Agata

Obora Mateusz

Koziara Dominik

Pasternak Paweł

Pasternak Damian

Krawicz Michał

Podgórska Angelika

Pasternak Łukasz

Motyka Bartosz

Rogoża Patrycja

Podlach Paweł

Puchała Sebastian

Soja Hubert

Ring Wojciech

Skóra Daniel

Sroka Karolina

Rożek Daniel

Skóra Mariusz

Szymczyk Marlena

Rzepa Michał

Tracz Adrian

Winiarska Karolina

Schab Piotr

Wojtyłko Maciej

Wojtaś Anna

Szpiega Bartosz

Zawada Grzegorz

Wożniak Iwona

Wilkus Damian

 

Uczniowie kształcący się w zawodzie technik informatyk nabyli umiejętności w zakresie: tworzenia bazy danych przy użyciu języka baz danych, wartości, typów, zmiennych, operacji; wykonywania operacji relacyjnych, normalizacji, dystrybucji relacyjnych baz danych; tworzenia strony internetowej; tworzenia bazy PHP przy zastosowaniu wszystkich uzyskanych informacji oraz posługiwania się strukturalnym językiem zapytań SQL.

Uczniowie kształcący się w zawodzie technik ekonomista uzyskali świadomość wagi i przydatności tworzenia strategii współpracy w grupie i zdobyli wiedzę na temat komunikacji w firmie. Zostali wyszkoleni w zakresie: wprowadzania znaków towarowych i stosowania ?Czterech P? Jeromiego McCarthy w praktyce; zadań związanych z tworzeniem firmy i wykonania planu marketingowego; badań rynkowych i realizacji biznesplanu. W czasie wolnym spacerowali po plaży, kąpali się w morzu i zwiedzali Rimini.

Uczniowie kształcący się w zawodzie technik mechanik nauczyli się: dobierać i stosować metody diagnozowania usterek i sposobów weryfikacji uszkodzonych elementów pojazdów samochodowych; dobierać i posługiwać się narzędziami kontrolno-pomiarowymi oraz urządzeniami diagnostycznymi dla pojazdów samochodowych; posługiwać się instrukcjami obsługi i naprawy, wynikami badań stanu technicznego pojazdów, katalogami, poradnikami i inną literaturą techniczną pojazdów samochodowych; dobierać i stosować metody naprawy pojazdów samochodowych ze względu na zakres i koszty.

Opiekunowie grup to nauczyciele ZSZ im. St. Staszica w Pińczowie:

Gr 1.: Paweł Król ,Kręcisz Krzysztof,

Gr 2.: Anna Równicka-Wójcik, Beata Lis, Tomasz Puchała

Gr3.: Piątek Beata, Anita Domagała, Michałkiewicz Artur.

Pierwsza grupa uczestników projektu wraz z opiekunami przebywała w Stafford w okresie 8-26.06.2015 roku, zaś grupa 2 i 3 w Rimini tu 7-25.09 2015 roku.

Ku wspaniałej przygodzie w Wielkiej Brytanii i we Włoszech.

Oczami uczestników

 

Grupa 16 stażystów dotarła do Stafford, miasta niedaleko Birmingham, w czerwcu 2015 roku. Zostaliśmy przyjęci przez przedstawiciela firmy Polaris EU Enterprise Limited ? naszego partnera zagranicznego. Zakwaterowano nas w akademiku  i tak rozpoczęliśmy naszą niezwykłą brytyjską przygodę.

Pierwszy tydzień pobytu na stażu był dla nas czasem, w którym musieliśmy się przystosować do nowego otoczenia, nowej kultury i oczywiście nowych wymagań. Jednak bardzo szybko poczuliśmy się w Stafford, jak u siebie i nie zniechęcała nas nawet angielska pogoda. Stafford, to z pozoru małe miasteczko, jednak trzeba zajrzeć do jego wnętrza, aby móc poznać jego niezwykłość. Byliśmy w każdym jego zakątku. Najbardziej lubiliśmy spędzać wolny czas w Victoria Park i w kręgielnii.

Drugi tydzień stażu w Anglii rozpoczęliśmy od wycieczki do Londynu. Zwiedzanie tej olbrzymiej, pełnej zabytków i muzeów metropolii było dla nas nie lada przeżyciem. Mieliśmy okazję zobaczyć: gmach brytyjskiego parlamentu, Opactwo Westminsterskie, zegar Big Ben, pałac Buckingham i London Eye. Londyn to jedna z ważniejszych europejskich stolic nauki, kultury i sztuki, dlatego nie mogła nas ominąć wizyta w tamtejszych muzeach. W National Gallery podziwialiśmy najsłynniejsze obrazy świata. W Natural History Museum oglądaliśmy szkielety dinozaurów, makietę wielorybaw naturalnej wielkości oraz niezliczoną ilość innych eksponatów, prezentujących rośliny, zwierzętai minerały. W Science Museum prześledziliśmy rozwój nauki, techniki i przemysłu. Dowiedzieliśmy się między innymi jak działa maszyna parowa, zobaczyliśmy wnętrze kokpitu samolotu pasażerskiego oraz odkrywaliśmy tajniki kosmosu. Ciekawym przeżyciem była dla nas wizyta w chińskiej dzielnicy Chinatown, która jest jedną z najchętniej odwiedzanych przez turystów. Chinatown to galimatias księgarni, sklepów i restauracji. Warto zajrzeć tutaj o każdej porze, a zwłaszcza podczas obchodów chińskiego Nowego Roku (przełom stycznia i lutego), gdy mieszkańcy witają tańczące na ulicach papierowe lwy. Odwiedziliśmy także Camden Town. Jest to kolejna kolorowa dzielnica Londynu związana z różnymi subkulturami młodzieżowymi i muzyką alternatywną. Będąc w Londynie nie mogliśmy sobie również odmówić zakupów na Oxford Street, gdzie swoje sklepy mają najbardziej znane marki odzieżowe świata.

W następny weekend pojechaliśmy na wycieczkę objazdową do Walii. Zwiedziliśmy malowniczo położone miasteczko Llangollen, nadmorski kurort Llandudno oraz dwa średniowieczne zamkiw Caernarfon i Conwy. Z zaciekawieniem obserwowaliśmy jak Walijczycy pielęgnują swoją tożsamość narodową, stosując chociażby podwójne nazewnictwo (angielskie i walijskie) na tablicach, szyldach, a nawet znakach drogowych. Duże wrażenie zrobiła na nas również górzysta kraina - Snowdonia. Walijskie krajobrazy potrafią naprawdę zapierać dech w piersiach.

Nasza 32-osobowa grupa uczniów odbyła staż zagraniczny w miejscowości Rimini we Włoszech. Praktyki trwały trzy  tygodnie: od 7 września do 26 września 2015 roku. W tym czasie udało nam się przeżyć jedne z najlepszych chwil w naszym życiu. Okolica okazała się piękniejsza niż mogliśmy przypuszczać. Po rozpakowaniu rzeczy wszyscy udaliśmy się na plażę, by przekonać się jak ciepła jest woda w Adriatyku. Oczywiście w każdy weekend zwiedzaliśmy najpiękniejsze miejsca w naszym regionie. Poznaliśmy zabytki Rimini.

Rimini jest średniej wielkości miastem o 142.579 mieszkańców w regionie Emilia-Romagna we Włoszech, jest stolicą prowincji Rimini. Znajduje się nad Morzem Adriatyckim, na wybrzeżu pomiędzy rzeką Marecchia i Ausa. Jest to jeden z najbardziej znanych nadmorskich kurortów w Europie (czasami nazywany "Miami Europy"), dzięki jej 15-kilometrowej piaszczystej plaży, ponad 1000 hoteli i tysięcy barów, restauracji i dyskotek. Kąpielisko otwarto w 1843 roku. Rimini jest również rodzinnym miastem słynnego reżysera Federico Felliniego. To piękne miasto sztuki, bogate w renesansowe zabytki.

Zwiedzlismy też takie metropolie jak San Marino, Ravene, Wenecje. Był to świetny sposób na poznanie oraz odpoczynek po tygodniu pracy. Warto było uczestniczyć w tak wspaniałym wydarzeniu, jakim był staż we Włoszech. Tak wiele się nauczyliśmy i tak wiele zwiedziliśmy? były to jedne z najpiękniejszych chwil, jakie do tej pory przeżyliśmy.

W czasie praktyk uczniowie mieli zapewnione opiekę, pełne utrzymanie, zakwaterowanie i naukę na bardzo wysokim poziomie. Poza tym otrzymali kieszonkowe. Na koniec stażu uczniowie musieli wykonać praktyczne zadania egzaminacyjne związane z ich zawodem. Wszyscy pomyślnie zdali ten egzamin. Ogólny nadzór merytoryczny nad realizacją projektu sprawowany był przez dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

Certyfikaty

Na zakończenie praktyk wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające udział  w praktykach od instytucji przyjmujących.

image003

 

Współpraca z Partnerami

Polaris EU Enterprise Limited jest firmą konsultingową, prywatnym rodzinnym biznesem mającym siedzibę w Stafford, w którym zaangażowanych jest kilku współpracowników. Firma zajmuje się kompleksową obsługą grup oraz indywidualnych studentów, obcokrajowców przybywających do Wielkiej Brytanii.W zakresie programów unijnych, a zwłaszcza programu Erasmua+ jak również wcześniej Leonardo da Vinci, firma organizuje miejsca praktyk i staży zawodowych, zajęcia warsztatowe, pomaga w poszukiwaniu i kojarzeniu odpowiednich partnerów do wymiany doświadczeń grup zawodowych. Polaris EU Enterpriseorganizuje również kursy językowew zakresie języka angielskiego ogólnego i specjalistycznego oraz opracowuje materiały dydaktyczne do nauki języka. Polaris działa nie tylko na obszarze miasta Stafford, ale również na terenie całej, dużej aglomeracji Birmingham, czyli praktycznie obejmuje region West Midlands. Ogromne doświadczeniew pracy z młodzieżą i doskonała znajomość regionu sprawia, że firma jest w stanie znaleźć odpowiednie miejsca odbywania staży oraz zapewnić kompleksową obsługę uczestnikom swoich kursów, staży czy wymian, polegającą na zorganizowaniu zakwaterowania z pełnym wyżywieniem u rodzin angielskich, zajęć czasu wolnego oraz wycieczek krajoznawczych do najciekawszych miejsc w Anglii i pobliskiej Walii.Nad całością pobytu i prawidłowym przebiegiem praktyk (oraz zajęć warsztatowych) czuwa pan Piotr Wysocki. Codzienny kontakt z grupą oraz wszelkie zajęcia w czasie wolnym będzie zapewniał uczestnikom Pan Piotr Wysocki ? Polak mieszkający już kilka lat w Stafford, znający doskonale miasto i okolice oraz realia życiaw Anglii i odpowiadający w firmie za kontakty z Polskimi instytucjami i opiekę nad polskimi grupami.

Nad całością pobytu we Włoszech i prawidłowym przebiegiem praktyk (oraz zajęć warsztatowych) czuwała firma Sistema Turismo, która promuje, organizuje i zarządza zdobywaniem doświadczenia zawodowego oraz programami edukacyjnymi dla młodych studentów, personelu naukowego, młodych pracowników oraz organizacji. Misją Partnera jest dostarczenie zawodowego doświadczenia na obszarach o znaczeniu ekonomicznym, historycznym, społecznym, umożliwiającym rozwój umiejętności zawodowych i personalnych uczestników programów. Zgodnie z ich misją, oddział w Rimini stanowi drogę do zdobycia doświadczenia, wiąże potrzeby organizacji z indywidualnymi potrzebami uczestników programów. Biuro w Potenzy, zajmuje się setkami próśb, przychodzących każdego roku z całej Europy, wyszukując najlepsze rozwiązania dla setek organizacji z zakresu mobilnych programów rozwojowych. Sistema Turismo zostało założone w 1996 roku przez Luciano Donato Marino i Francesco di Bello, obecnie zajmuje się:

  • Międzynarodowy mobilnością w sektorach zawodowych: planowanie i zarządzanie zdobywaniem doświadczenia zawodowego w regionie Emilia di Romagna (jako organizacji przyjmującej) oraz za granicą ( jako organizacji wysyłającej), w związku z programem Lifelong Learning.
  • Szkoleniami w dziedzinie turystyki i kultury: Sistema Tursimo planuje i organizuje kursy szkoleniowe dla studentów, którzy ukończyli studia (absolwentów) oraz dla pracowników.
  • Studiami, konsultacjami i marketingiem w sektorze turystycznym i kulturowym: W celu uzyskanie szczegółowych informacji należy kliknąć na podany link. Sistema Turismo założyło ETN Group (European Training Network Group), z biurem w Walencji (Hiszpania), Sofii (Bulgaria) i Portsmouth (UK).

 

Dokument Europass Mobility

 Po ukończeniu praktyk Uczestnicy otrzymali certyfikaty od Partnerów, które stanowią doskonałe potwierdzenie zdobytych umiejętności praktycznych i językowych. Dokument ten jest wystawiony w dwóch wersjach językowych polskiej i angielskiej. 

 image004 

Wszystkie kryteria programowe zawarte w projekcie są zgodne z wymogami jakościowymi koniecznymi do ubiegania się o dokument ?EUROPASS MOBILITY?, który będzie stanowił dla uczestników dodatkową wartość z odbytego stażu. Potwierdzi on staż zagraniczny odbyty w Wielkiej Brytanii i Włoszech. Dokument ten zawierał będzie uzyskane w trakcie stażu kwalifikacje i doświadczenie zawodowe.

Raporty

Po powrocie ze stażu uczniowie złożyli raporty, które zastały zaakceptowane. Wynika z nich, że kompetencje zawodowe uczniów zdecydowanie wzrosły, a cele projektu zostały zrealizowane. Wzrosła pewność siebie uczestników, poznali metody pracy w europejskim, wielokulturowym środowisku, odkryli w sobie nowe możliwości rozwoju zawodowego oraz wzrosła ich samoocena. Przede wszystkim uczestnicy projektu podwyższyli swoje umiejętności zawodowe o unikalne elementy związane z nauczanym zawodem, przełamali barierę komunikowania się w języku obcym w miejscu pracy. Nabyli też nowe umiejętności społeczne i adaptacyjne, ułatwiające współdziałanie w grupie ? zarówno towarzyskiej jak i w zespole zawodowym, co ułatwiło rozwiązywanie codziennych problemów, zrozumienie i tolerancję dla innych członków zespołu.

 Dzięki pobytowi i pracy w innym kraju, z inną specyfiką kulturową, odmiennymi zwyczajami, upodobaniami i mentalnością tamtejszego społeczeństwa, stażyści otrzymali wielką lekcję tolerancji i wyrozumiałości dla przedstawicieli innych kultur oraz zrozumieli dobrze zjawisko przenikania się różnych kultur, zwyczajów oraz potrzebę wyrozumiałości i otwarcia się na przedstawicieli innych narodów ? z całą ich odmiennością, nie zawsze dla nas zrozumiałą i często trudną do zaakceptowania. 

Informacja i promocja

 Na stronie naszej szkoły (www.zszpinczow.pl) Promotor zamieścił informację na temat stażu, która była w trakcie realizacji projektu uaktualniana, co pozwoliło na bieżące informowanie społeczności lokalnej o etapach jego realizacji. Na stronie internetowej utworzona została podstrona Erasmus+, gdzie zostały umieszczone wszelkie informację dotyczące projektu. Upowszechnianie rezultatów projektu odbędzie się równieżw postaci spotkania podsumowującego staż, w którym uczestniczyć będą Beneficjenci, ich rodziny, nauczyciele, Dyrektor szkoły, opiekunowie, Koordynator projektu oraz Starosta Pińczowski. Niniejsze sprawozdanie zostało umieszczone na stronie szkoły uczestniczącej w projekcie oraz na stronie internetowej Partnerów projektu. Promocja i upowszechnianie rezultatów projektu wśród innych organizacji na poziomie krajowym nastąpi poprzez udział Koordynatora projektu w seminariach i konferencjach organizowanych w celu wymiany doświadczeń związanych z realizacją projektów w ramach programu Erasmus+.

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
listopad 2017
pwścpsn
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
969951
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Do zeszłego tyg.
W tym miesiącu
W zeszłym m-cu
Wszystkie dni
230
696
1635
964111
12410
16090
969951

Your IP: 54.145.124.143
Server Time: 2017-11-22 12:09:37
Visitors Counter
Dzisiaj jest
Środa
22 listopada 2017
Imieniny obchodzą
Cecylia, Marek, Maur, Wszemiła
Do końca roku zostało
40 dni

logo cke




Powered by Joomla!®. Developed by: joomla 2.5 themes  Valid XHTML and CSS.

J.H. ? zszpinczow.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.