LOGO LB  plan    nieobecni  

Dziennik  Plan lekcji   Zastępstwa

telefon QR

Pracownik na miarę pracodawcy

image001111image002222



 
 
?Pracownik na miarę pracodawcy? - 2012-1-PL1-LEO01-27815
 
 
 
Sprawozdanie z realizacji projektu ,, Pracownik na miarę pracodawcy?
2012-1-PL1-LEO01-27815
Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława w Pińczowie finansowanym ze środków Komisji Europejskiej w 
ramach programu Leonardo da Vinci.

1. W styczniu 2012 r. zespół projektowy w składzie: Anita Domagała, Anna Równicka -Wójcik, Ewa Stępień, opracowały wniosek o realizację projektu pt.?Pracownik na miarę pracodawcy" finansowanym ze środków Komisji Europejskiej. Równocześnie kontynuujemy współpracę z Partnerem angielskim POLARIS EU ENTERPRISE LIMITED. Wybór partnera został poprzedzony przejrzeniem bazy danych partnerów na stronach internetowych programu Leonardo da Vinci i zasięgnięciem opinii innych beneficjentów korzystających z usług firmy.

2. W lutym 2011 r. wniosek uzyskał pozytywną opinię NA i znalazł się na liście projektów przeznaczonych do realizacji. Szkoła uzyskała 399877.94PLN na realizację projektu.

3. W dniu 9 kwietnia 2013r. została podpisana umowa finansowa pomiędzy Panem Dyrektorem Tadeuszem Niewygodą a Narodową Agencją. Równocześnie podpisano umowę o otwarciu konta bankowego, na które przelano I transzę środków unijnych w wysokości 80% całego dofinansowania.

4. We wrześniu 2012r. koordynator projektu Pani Anna Równicka -Wójcik wzięła udział w szkoleniu z zarządzania projektami mobilności dla Beneficjentów Programu Leonardo da Vinci, zorganizowanym przez NA w Warszawie.

5. Od lutego 20l3r. rozpoczęły się prace nad realizacją projektu ?Pracownik na miarę pracodawcy'' finansowanym ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu Leonardo da Vinci. W tym celu został powołany zespół w składzie: Anna Równicka-Wójcik - koordynator projektu, Anita Domagała ,Ewa Stępień.

6. W marcu 2013r. została przeprowadzona rekrutacja uczniów. Projekt był adresowany do uczniów Technikum Budowlanego. W projekcie mogło brać udział 32 uczniów. Komisja rekrutacyjna, aby wyłonić uczestników przeprowadziła z każdym chętnym rozmowę kwalifikacyjną. Chętni uczniowie musieli odpowiedzieć na szereg pytań, opracowanych wcześniej przez komisję. Kryteria kwalifikujące uczestnika do wzięcia udziału w projekcie opierały się na następujących założeniach :

wynik testu kwalifikującego z j. ang. (max. 40 p. przeliczanych na pkt w skali od 0 do 5)
wynik rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej znajomość j. ang. w mowie (max. 15 p. przeliczanych na pkt w skali od 0 do 5)
średnia ocen z poprzedniego roku szkolnego (0-2 p.)
ocena z zachowania z klasy II (0-3 p.)
opinia wychowawcy, z uwzględnieniem sytuacji materialnej ucznia (0-5 p.)

7. W trakcie realizacji projektu na stronach internetowych szkoły zostały umieszczono liczne zapytania ofertowe w celu dokonania zakupów koniecznych do realizacji projektu. Komisja na bieżąco dokonywała wyborów oferentów. W tym okresie zostały zakupione następujące artykuły: materiały dydaktyczne i biurowe dla uczniów (w tym: podręcznik do języka angielskiego zawodowego i kulturówki, słownik j. angielskiego). Poza tym ze środków unijnych zakupiono: drukarkę laserową. Te artykuły wzbogaciły zasoby materialne szkoły  i będą wykorzystywane w dalszym etapie do różnych celów szkolnych. Poza tym Komisja wybrała także firmę, która przygotowała transport uczniów do i Wielkiej Brytanii, przygotowała ubezpieczenie uczniów i opiekunów w trakcie odbywania stażu. Część materiałów reklamowych przygotował zespół projektowy, np. broszurki, liczne reklamowe naklejki, papier firmowy, które wykorzystano w materiałach reklamowych.
Uczniowie uczestniczyli w wielu zajęciach dodatkowych, które przygotowywały ich do odbycia trzytygodniowych praktyk we Stafford. Zajęcia odbywały się poza godzinami lekcyjnymi i były to następujące zajęcia. Wszystkie zajęcia zostały sfinansowane ze środków unijnych.

8. Przed wyjazdem na zagraniczne praktyki uczniowie podpisali umowę o staż, opracowaną przez Zespół Projektowy i zaakceptowaną przez NA.


9. W dniach 6-24 maj 2013r. pierwsza grupa uczniów pod opieką p. Jarosława Lisa oraz Piotra Sali oraz w dniach 9-27 września 2013r. pod opieką p. Anity Domagały oraz p. Beaty Piątek uczniowie uczestniczyli z zagranicznych praktykach w Zakładzie Regina Construction, Stafford, U.K. Staż przebiegał bez zakłóceń. Poza nauką uczniowie mieli również możliwość atrakcyjnie spędzić czas wolny. Zwiedzili m.in. Londyn, Birinmgen, Walię, Liverpool.


10. W czasie praktyk uczniowie mieli zapewnione pełne utrzymanie, zakwaterowanie i naukę
 w Zakładzie. Poza tym otrzymali kieszonkowe w wysokości 120funtów.
Na koniec stażu uczniowie musieli wykonać praktyczne zadania egzaminacyjne związane
z ich zawodem. Wszyscy pomyślnie zdali ten egzamin. Ogólny nadzór merytoryczny nad realizacją projektu sprawowany był przez dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

11. Po powrocie ze stażu uczniowie złożyli raporty, które wszystkie zastały zaakceptowane. Wynika z nich, że kompetencje zawodowe uczniów zdecydowanie wzrosły, a cele projektu zostały zrealizowane. Wzrosła pewność siebie uczestników, poznali metody pracy

w europejskim, wielokulturowym środowisku, odkryli w sobie nowe możliwości rozwoju zawodowego oraz wzrosła ich samoocena. Przede wszystkim uczestnicy projektu podwyższyli swoje umiejętności zawodowe o unikalne elementy związane z nauczanym zawodem, przełamali barierę komunikowania się w języku obcym w miejscu pracy. Nabyli też nowe umiejętności społeczne i adaptacyjne, ułatwiające współdziałanie w grupie - zarówno towarzyskiej jak i w zespole zawodowym, co ułatwiło rozwiązywanie codziennych problemów, zrozumienie i tolerancję dla innych członków zespołu. Dzięki pobytowi i pracy w innym kraju, z inną specyfiką kulturową, odmiennymi zwyczajami, upodobaniami i mentalnością tamtejszego społeczeństwa, stażyści otrzymali wielką lekcję tolerancji i wyrozumiałości dla przedstawicieli innych kultur oraz zrozumieli dobrze zjawisko przenikania się różnych kultur i zwyczajów i potrzebę wyrozumiałości i otwarcia się na przedstawicieli innych narodów - z całą ich odmiennością, nie zawsze dla nas zrozumiałą  i często trudną do zaakceptowania.

12. Każdy z uczestników otrzymał dokument Europass Mobility opisujący jakie korzyści zawodowe oraz dodatkowe osiągnął uczestnik odbywający staż. Uroczyste wręczenie tych dokumentów odbyło się na początku listopada 2013r. W spotkaniu uczestniczyli uczniowie biorący udział w projekcie, ich rodzice, Zespół Projektowy oraz zaszczyciły, że nas swoją obecnością władze Starostwa.
English French German Italian Portuguese Russian Spanish
lipiec 2017
pwścpsn
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
910049
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Do zeszłego tyg.
W tym miesiącu
W zeszłym m-cu
Wszystkie dni
155
341
496
906530
10598
15671
910049

Your IP: 54.158.25.146
Server Time: 2017-07-25 12:38:20
Visitors Counter
Dzisiaj jest
Wtorek
25 lipca 2017
Imieniny obchodzą
Jakub, Krzysztof, Nieznamir, Sławosz, Walentyna
Do końca roku zostało
160 dni

logo cke




Powered by Joomla!®. Developed by: joomla 2.5 themes  Valid XHTML and CSS.

J.H. ? zszpinczow.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.