LOGO LB  plan    nieobecni  

Dziennik  Plan lekcji   Zastępstwa

telefon QR

Pracownik na miarę pracodawcy

image001111image002222



 
 
?Pracownik na miarę pracodawcy? - 2012-1-PL1-LEO01-27815
 
 
 
Sprawozdanie z realizacji projektu ,, Pracownik na miarę pracodawcy?
2012-1-PL1-LEO01-27815
Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława w Pińczowie finansowanym ze środków Komisji Europejskiej w 
ramach programu Leonardo da Vinci.

1. W styczniu 2012 r. zespół projektowy w składzie: Anita Domagała, Anna Równicka -Wójcik, Ewa Stępień, opracowały wniosek o realizację projektu pt.?Pracownik na miarę pracodawcy" finansowanym ze środków Komisji Europejskiej. Równocześnie kontynuujemy współpracę z Partnerem angielskim POLARIS EU ENTERPRISE LIMITED. Wybór partnera został poprzedzony przejrzeniem bazy danych partnerów na stronach internetowych programu Leonardo da Vinci i zasięgnięciem opinii innych beneficjentów korzystających z usług firmy.

2. W lutym 2011 r. wniosek uzyskał pozytywną opinię NA i znalazł się na liście projektów przeznaczonych do realizacji. Szkoła uzyskała 399877.94PLN na realizację projektu.

3. W dniu 9 kwietnia 2013r. została podpisana umowa finansowa pomiędzy Panem Dyrektorem Tadeuszem Niewygodą a Narodową Agencją. Równocześnie podpisano umowę o otwarciu konta bankowego, na które przelano I transzę środków unijnych w wysokości 80% całego dofinansowania.

4. We wrześniu 2012r. koordynator projektu Pani Anna Równicka -Wójcik wzięła udział w szkoleniu z zarządzania projektami mobilności dla Beneficjentów Programu Leonardo da Vinci, zorganizowanym przez NA w Warszawie.

5. Od lutego 20l3r. rozpoczęły się prace nad realizacją projektu ?Pracownik na miarę pracodawcy'' finansowanym ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu Leonardo da Vinci. W tym celu został powołany zespół w składzie: Anna Równicka-Wójcik - koordynator projektu, Anita Domagała ,Ewa Stępień.

6. W marcu 2013r. została przeprowadzona rekrutacja uczniów. Projekt był adresowany do uczniów Technikum Budowlanego. W projekcie mogło brać udział 32 uczniów. Komisja rekrutacyjna, aby wyłonić uczestników przeprowadziła z każdym chętnym rozmowę kwalifikacyjną. Chętni uczniowie musieli odpowiedzieć na szereg pytań, opracowanych wcześniej przez komisję. Kryteria kwalifikujące uczestnika do wzięcia udziału w projekcie opierały się na następujących założeniach :

wynik testu kwalifikującego z j. ang. (max. 40 p. przeliczanych na pkt w skali od 0 do 5)
wynik rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej znajomość j. ang. w mowie (max. 15 p. przeliczanych na pkt w skali od 0 do 5)
średnia ocen z poprzedniego roku szkolnego (0-2 p.)
ocena z zachowania z klasy II (0-3 p.)
opinia wychowawcy, z uwzględnieniem sytuacji materialnej ucznia (0-5 p.)

7. W trakcie realizacji projektu na stronach internetowych szkoły zostały umieszczono liczne zapytania ofertowe w celu dokonania zakupów koniecznych do realizacji projektu. Komisja na bieżąco dokonywała wyborów oferentów. W tym okresie zostały zakupione następujące artykuły: materiały dydaktyczne i biurowe dla uczniów (w tym: podręcznik do języka angielskiego zawodowego i kulturówki, słownik j. angielskiego). Poza tym ze środków unijnych zakupiono: drukarkę laserową. Te artykuły wzbogaciły zasoby materialne szkoły  i będą wykorzystywane w dalszym etapie do różnych celów szkolnych. Poza tym Komisja wybrała także firmę, która przygotowała transport uczniów do i Wielkiej Brytanii, przygotowała ubezpieczenie uczniów i opiekunów w trakcie odbywania stażu. Część materiałów reklamowych przygotował zespół projektowy, np. broszurki, liczne reklamowe naklejki, papier firmowy, które wykorzystano w materiałach reklamowych.
Uczniowie uczestniczyli w wielu zajęciach dodatkowych, które przygotowywały ich do odbycia trzytygodniowych praktyk we Stafford. Zajęcia odbywały się poza godzinami lekcyjnymi i były to następujące zajęcia. Wszystkie zajęcia zostały sfinansowane ze środków unijnych.

8. Przed wyjazdem na zagraniczne praktyki uczniowie podpisali umowę o staż, opracowaną przez Zespół Projektowy i zaakceptowaną przez NA.


9. W dniach 6-24 maj 2013r. pierwsza grupa uczniów pod opieką p. Jarosława Lisa oraz Piotra Sali oraz w dniach 9-27 września 2013r. pod opieką p. Anity Domagały oraz p. Beaty Piątek uczniowie uczestniczyli z zagranicznych praktykach w Zakładzie Regina Construction, Stafford, U.K. Staż przebiegał bez zakłóceń. Poza nauką uczniowie mieli również możliwość atrakcyjnie spędzić czas wolny. Zwiedzili m.in. Londyn, Birinmgen, Walię, Liverpool.


10. W czasie praktyk uczniowie mieli zapewnione pełne utrzymanie, zakwaterowanie i naukę
 w Zakładzie. Poza tym otrzymali kieszonkowe w wysokości 120funtów.
Na koniec stażu uczniowie musieli wykonać praktyczne zadania egzaminacyjne związane
z ich zawodem. Wszyscy pomyślnie zdali ten egzamin. Ogólny nadzór merytoryczny nad realizacją projektu sprawowany był przez dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

11. Po powrocie ze stażu uczniowie złożyli raporty, które wszystkie zastały zaakceptowane. Wynika z nich, że kompetencje zawodowe uczniów zdecydowanie wzrosły, a cele projektu zostały zrealizowane. Wzrosła pewność siebie uczestników, poznali metody pracy

w europejskim, wielokulturowym środowisku, odkryli w sobie nowe możliwości rozwoju zawodowego oraz wzrosła ich samoocena. Przede wszystkim uczestnicy projektu podwyższyli swoje umiejętności zawodowe o unikalne elementy związane z nauczanym zawodem, przełamali barierę komunikowania się w języku obcym w miejscu pracy. Nabyli też nowe umiejętności społeczne i adaptacyjne, ułatwiające współdziałanie w grupie - zarówno towarzyskiej jak i w zespole zawodowym, co ułatwiło rozwiązywanie codziennych problemów, zrozumienie i tolerancję dla innych członków zespołu. Dzięki pobytowi i pracy w innym kraju, z inną specyfiką kulturową, odmiennymi zwyczajami, upodobaniami i mentalnością tamtejszego społeczeństwa, stażyści otrzymali wielką lekcję tolerancji i wyrozumiałości dla przedstawicieli innych kultur oraz zrozumieli dobrze zjawisko przenikania się różnych kultur i zwyczajów i potrzebę wyrozumiałości i otwarcia się na przedstawicieli innych narodów - z całą ich odmiennością, nie zawsze dla nas zrozumiałą  i często trudną do zaakceptowania.

12. Każdy z uczestników otrzymał dokument Europass Mobility opisujący jakie korzyści zawodowe oraz dodatkowe osiągnął uczestnik odbywający staż. Uroczyste wręczenie tych dokumentów odbyło się na początku listopada 2013r. W spotkaniu uczestniczyli uczniowie biorący udział w projekcie, ich rodzice, Zespół Projektowy oraz zaszczyciły, że nas swoją obecnością władze Starostwa.
English French German Italian Portuguese Russian Spanish
maj 2017
pwścpsn
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
882197
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Do zeszłego tyg.
W tym miesiącu
W zeszłym m-cu
Wszystkie dni
195
534
195
877667
15784
15190
882197

Your IP: 23.20.179.211
Server Time: 2017-05-29 09:49:31
Visitors Counter
Dzisiaj jest
Poniedziałek
29 maja 2017
Imieniny obchodzą
Bogusława, Maksymilian, Maria Magdalena, Teodor, Teodozja
Do końca roku zostało
217 dni

logo cke




Powered by Joomla!®. Developed by: joomla 2.5 themes  Valid XHTML and CSS.

J.H. ? zszpinczow.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.