telefon QR

Dziś Uczeń - Jutro Student

wielkość:

noname

 

Już niedługo ruszy nabór na zajęcia realizowane w ramach projektu "Dziś Uczeń - Jutro Student" Politechniki Świętokrzyskiej. Zapraszamy do udziału w projekcie uczniów klas V i IV. Więcej informacji na stronie https://tu.kielce.pl/start/uczelnia/projekty-ue/dzis-uczen-jutro-student/

Realizowany Projekt o nazwie „Dziś uczeń-jutro student”. Nr projektu : FESW.08.03-IZ.00-0002/23

współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+ oraz budżetu państwa w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027

Dofinansowanie projektu z UE: 52 089 739,19 PLN

Projekt skierowany jest do ponad 10 tysięcy uczniów, którego celem jest zniwelowanie deficytów utrudniających rozpoczęcie nauki na studiach wyższych.

Celem głównym Projektu jest realizacja kompleksowego przedsięwzięcia edukacyjnego, które powinno przyczynić się do zwiększenia uczniów kontynuujących naukę na kierunkach inżynierskich i matematyczno-przyrodniczych na uczelniach wyższych regionu, tj. Politechniki Świętokrzyskiej i Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Wartość projektu – 61 282 046,11 zł
Dofinansowanie – 55 153 841,50 zł
Wkład własny razem – 6 128 204,61 zł
Koszty PŚk ogółem – 34 335 373,57 zł w tym wkład własny ogółem – 3 433 537,36 zł

Termin realizacji projektu od 01.09.2023 r. do 30.06.2027 r.

W ramach 4 edycji dla klas III i IV z LO oraz klas IV i V z Technikum:

1 edycja od roku szkolnego 2023/2024,
2 edycja – r. szk. 2024/2025,
3 edycja – r. szk. 2025/2026
do 4 edycji w r. szk. 2026/2027

Projekt realizowany w Partnerstwie z uczelnią wyższą Uniwersytetem Jana Kochanowskiego – współorganizatorem zadań oraz 11 Powiatami woj. świętokrzyskiego: buskim, jędrzejowskim, m. Kielce, kazimierski, opatowskim, ostrowieckim, pińczowskim, sandomierskim, skarżyskim, starachowickim i staszowskim.

 

Czytaj więcej: Dziś Uczeń - Jutro Student

Od "Staszica" do dyplomaty

wielkość:

Od "Staszica" do dyplomaty

Z inicjatywy opiekuna Szkolnego Koła Unii Europejskiej w "Europie" p. Magdalena Pikul nasz uczeń kl. V Ti i aktywny uczestnik koła - Maciej Ciba - zakwalifikował się do Świętokrzyskiej Szkoły Dyplomacji. Już we wrześniu otrzymaliśmy informację o pozytywnym wyniku rekrutacji Macieja do Świętokrzyskie Szkoły Dyplomacji. Następnie od 30 września nasz uczeń bierze udział cyklicznych w zjazdach, sesjach naukowych w Kielcach. Gratulujemy!

 

Wolontariat szkolny i koło PCK

wielkość:

W piątek, 15.09.2023r., rozpoczął się ogólnopolski finał 30- tej jubileuszowej Akcji Sprzątanie Świata-Polska. W tym roku, akcja przebiega pod hasłem Sprzątanie świata łączy ludzi. Od początku istnienia akcji, nasza szkoła bierze czynny udział w tym przedsięwzięciu, kształtując postawy proekologiczne poprzez wdrażanie idei nieśmiecenia w naturze. Celem naszych działań w tym roku było uporządkowanie terenu wokół szkoły. W sprzątaniu uczestniczyli uczniowie klas 5 TE/TM/TB i 1LO. Koordynatorami akcji były panie: Marta Płatek i Anna Opoka.

  

10. Świętokrzyska Brygada Obrony Terytorialnej - Oddział w Pińczowie

wielkość:

 

W dniu 11.09.2023 dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych Tadeusz Niewygoda podpisał
porozumienie z dowódcą 10.Świętokrzyskiej Brygady Obrony Terytorialnej płk Sławomirem
Machniewiczem w zakresie realizacji zajęć praktycznych w oddziale przygotowania wojskowego przez
patronacką jednostkę wojskową. Celem zajęć będzie przygotowanie uczniów do podjęcia służby
wojskowej poprzez realizację procesu szkolenia praktycznego prowadzącego do opanowania przez
uczniów wiedzy i praktycznych umiejętności wojskowych.

  

 

Zagraniczne praktyki zawodowe

wielkość:

 

Projekt: Zagraniczne praktyki zawodowe

Cel główny:

Przygotowanie uczących się do życia w warunkach współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy.

Cele szczegółowe:

- podniesienie kwalifikacji zawodowych,

- zapoznanie z organizacją przedsiębiorstw,

z nowoczesnymi technologiami pracy, aktualnymi rozwiązaniami branżowymi,

- możliwość sprawdzenia wiedzy teoretycznej w praktyce,

- zapoznanie z perspektywami pracy za granicą,

- poszerzenie wiadomości nt. rynku pracy i przedsiębiorczości,

- nabycie umiejętności pracy w innej kulturze,

- poznanie warunków gospodarczych kraju partnerskiego,

- skonfrontowanie polskiego systemu kształcenia zawodowego z angielskim i włoskim,

- doskonalenie umiejętności językowych (j. ang., w tym zawodowy),

- uświadomienie uczniom ich braków w celu zmotywowania do dalszej nauki,

- uczenie radzenia sobie z problemami w nowym nieznanym otoczeniu, współpracy w grupie, odpowiedzialności za siebie nawzajem, samodzielności,

- uczenie tolerancji w kontakcie z innymi kulturami.

W styczniu 2022 r. Zespół opracował wniosek o dofinansowanie realizacji projektu pt. ,,Europejskie praktyki zawodowe. W oparciu o wcześniejsze doświadczenia kontynuowano współpracę z Partnerem na terenie Włoch SISTEMA TURISMO. Nawiązano nową współpracę z partnerem w Hiszpanii firmą EuroMind.

W czerwcu 2022r. wniosek uzyskał pozytywną opinię i znalazł się na liście projektów przeznaczonych do realizacji.. Następnie rozpoczęły się prace nad realizacją projektu. We wrześniu 2023 r. została przeprowadzona rekrutacja uczestników. Projekt był adresowany do uczniów Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Pińczowie kształcących się w zawodach: technik informatyk oraz technik organizacji turystyki .W projekcie mogło brać udział 30 uczniów. Komisja rekrutacyjna, skrupulatnie opracowała kryteria kwalifikujące uczestnika do wzięcia udziału w projekcie, które opierały się na:

- wyniku testu kwalifikującego z j. angielskiego,

- średniej ocen z przedmiotów zawodowych,

- ocenie z zachowania,

- opinii wychowawcy,

-miejsca zamieszkania.

(w miarę potrzeb - wyniku rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej znajomość j. angielskiego w mowie oraz motywację ucznia do wyjazdu)

Komisja wybrała firmę (zapytanie ofertowe), która przygotowała transport uczniów do Włoch, Hiszpanii i Grecji ,zajęła się ubezpieczeniem uczniów i opiekunów w trakcie odbywania stażu. Zespół Projektowy przygotował materiały informacyjne i promocyjne. Uczniowie uczestniczyli w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych (kurs j. angielskiego zawodowego), które przygotowywały ich do odbycia dwutygodniowych praktyk. Podczas przygotowań do wyjazdu dużą rolę odegrały cykliczne spotkania informacyjno-organizacyjne prowadzone przez koordynatora projektu, podczas których uczniowie i ich rodzice zostali poinformowani o sprawach związanych z formalnymi aspektami stażu (prawa i obowiązki stron, dokumentacja) jak również spotkania z psychologiem szkolnym dotyczące aspektów związanych z długą rozłąką z rodzicami czy zachowaniem w obcym kraju. Podczas tego typu spotkań uczestnicy mogli uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania związane z wyjazdem.

Podczas pobytu w Maladze i Rimini została zrealizowana faza przygotowania kulturowego, która nie kolidowała z odbywanym stażem. Obejmowała zapoznanie się z miastami goszczącymi naszych uczniów i specyfiką kultury. Ponadto miały miejsce wyjazdy kulturoznawcze i spotkania integracyjne. Wszystkie zajęcia zostały sfinansowane ze środków unijnych.

Przed wyjazdem na zagraniczne praktyki uczniowie podpisali umowę o praktyki, opracowaną przez Zespół Projektowy i zaakceptowaną przez NA.

W trakcie odbywania praktyk zrealizowano cele szczegółowe, tj.: poznanie obowiązujących procedur i standardów na zachodnioeuropejskim rynku pracy oraz możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Uczniowie mieli również szansę na poznanie kultury i obyczajów: Hiszpanii, Grecji, Włoch oraz na konfrontację posiadanej wiedzy teoretycznej z zakresu swojego profilu zawodowego z praktyką.

Dzięki pobytowi i pracy w innym kraju, z inną specyfiką kulturową, odmiennymi zwyczajami, upodobaniami i mentalnością tamtejszego społeczeństwa, praktykanci otrzymali wielką lekcję tolerancji i wyrozumiałości dla przedstawicieli innych kultur oraz zrozumieli dobrze zjawisko przenikania się różnych kultur i zwyczajów oraz potrzebę wyrozumiałości i otwarcia się na przedstawicieli innych narodów z całą ich odmiennością, nie zawsze dla nas zrozumiałą i często trudną do zaakceptowania.

Uczestnicy projektu:

Gr.1. technik organizacji turystyki- 8 osób (Hiszpania),

Gr.2. technik organizacji turystyki, technik informatyk- 14osób (Włochy),

Gr.3. technik organizacji turystyki 8 osób (Grecja )

Jednym z partnerów była Grecja niestety z przyczyn niezależnych od nas byliśmy zmuszeni do przeniesienia grupy do Włoch.

Uczniowie kształcący się w zawodzie technik organizacji turystyki i technik informatyk uzyskali świadomość wagi i przydatności tworzenia strategii współpracy w grupie, zastosowania się do zwyczajów i organizacji pracy w innym kraju. Doskonalili praktyczną znajomość języka angielskiego. Nauczyli się przewidywania zagrożeń dla zdrowia i życia ludzi oraz mienia, zgodnie z wykonywanymi zadaniami zawodowymi. Mieli możliwość sprawdzenia się na różnych stanowiskach związanych z szeroko pojętym zawodem technik informatyk oraz technik organizacji turystyki.

Pierwsza grupa uczestników projektu wraz z opiekunem przebywała w Maladze w okresie 9 października – 20 października 2023 r, zaś grupa 2 i 3 od 16 października do 27 października 2023 r w Rimini.

W czasie praktyk uczniowie mieli zapewnioną opiekę, pełne utrzymanie, zakwaterowanie i naukę na bardzo wysokim poziomie. Poza tym otrzymali kieszonkowe. Ogólny nadzór merytoryczny nad realizacją projektu sprawowany był przez dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

Po ukończeniu praktyk Uczestnicy otrzymali od Partnerów certyfikaty, które stanowią doskonałe potwierdzenie zdobytych umiejętności praktycznych i językowych. Dokument ten jest wystawiony w dwóch wersjach językowych polskiej i angielskiej.

Wszystkie kryteria programowe zawarte w projekcie są zgodne z wymogami jakościowymi koniecznymi do ubiegania się o dokument EUROPASS MOBILITY, który stanowi dla uczestników dodatkową wartość z odbytych praktyk. Potwierdza on praktyki zagraniczne odbyte w Hiszpanii i Włoszech. Dokument ten zawiera uzyskane w trakcie praktyk kwalifikacje i doświadczenie zawodowe.

Po powrocie z praktyk zagranicznych uczniowie złożyli raporty, które zastały zaakceptowane. Wynika z nich, że kompetencje zawodowe uczniów zdecydowanie wzrosły, a cele projektu zostały zrealizowane. Wzrosła pewność siebie uczestników, poznali metody pracy w europejskim, wielokulturowym środowisku, odkryli w sobie nowe możliwości rozwoju zawodowego oraz wzrosła ich samoocena. Przede wszystkim uczestnicy projektu podwyższyli swoje umiejętności zawodowe o unikalne elementy związane z nauczanym zawodem, przełamali barierę komunikowania się w języku obcym w miejscu pracy. Nabyli też nowe umiejętności społeczne i adaptacyjne, ułatwiające współdziałanie w grupie, zarówno towarzyskiej jak i w zespole zawodowym, co ułatwiło rozwiązywanie codziennych problemów, zrozumienie i tolerancję dla innych członków zespołu.

Dzięki pobytowi i pracy w innym kraju, z inną specyfiką kulturową, odmiennymi zwyczajami, upodobaniami i mentalnością tamtejszego społeczeństwa, stażyści otrzymali wielką lekcję tolerancji i wyrozumiałości dla przedstawicieli innych kultur oraz zrozumieli dobrze zjawisko przenikania się różnych kultur, zwyczajów, oraz potrzebę wyrozumiałości i otwarcia się na przedstawicieli innych narodów z całą ich odmiennością, nie zawsze dla nas zrozumiałą i często trudną do zaakceptowania.

Na stronie naszej szkoły (www.zszpinczow.pl) Promotor zamieścił informację na temat praktyk, która była w trakcie realizacji projektu uaktualniana, co pozwoliło na bieżące informowanie społeczności lokalnej o etapach jego realizacji. Na stronie internetowej utworzona została podstrona Erasmus+, gdzie zostały umieszczone wszelkie informację dotyczące projektu. Bieżący kontakt z uczestnikami i opiekunami stażu odbywał się poprzez specjalnie utworzoną grupę na Facebooku. Upowszechnianie rezultatów projektu odbyło się również w postaci spotkania podsumowującego praktyki zagraniczne, w którym uczestniczyli Beneficjenci, ich rodziny, nauczyciele, Dyrektor szkoły, opiekunowie, lokalne władze.

Promocja i upowszechnianie rezultatów projektu wśród innych organizacji na poziomie krajowym nastąpi poprzez udział Koordynatora projektu w seminariach i konferencjach organizowanych w celu wymiany doświadczeń związanych z realizacją projektów w ramach programu Erasmus+.

 

Rozpoczęcie roku 2023/2024

wielkość:

 

Wakacyjna przerwa dobiegła końca, szkolny dzwonek zabrzmiał, a korytarze  w "Staszicu" wypełniły się uczniami gotowymi na nowe wyzwania. Inauguracja roku szkolnego 2023/2024 była pełna energii i uśmiechów ponieważ z niecierpliwością ruszyła "Mundurówka", oraz oczekiwania na to, co przyniesie najbliższa edukacyjna podróż.

Powodzenia !

 

szko.png

 

Uroczyste rozpoczęcie Roku Szkolnego odbyło się 

04.09.2023r. godz. 8.00 - Msza Św. w Klasztorze 

godz. 9.00 - na placu szkolnym.

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
kwiecień 2024
pwścpsn
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2014303
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Do zeszłego tyg.
W tym miesiącu
W zeszłym m-cu
Wszystkie dni
48
245
1202
2011219
5480
10193
2014303

Your IP: 3.141.31.209
Server Time: 2024-04-19 02:30:28
Visitors Counter
Dzisiaj jest
Piątek
19 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Adolf, Adolfa, Adolfina, Alf, Cieszyrad, Czesław, Czech, Czechasz, Czechoń, Leon, Leontyna, Pafnucy, Tymon, Werner, Włodzimierz
Do końca roku zostało
257 dni

logo cke

odnośnik,jpg

 

BIP




Powered by Joomla!®. Developed by: joomla 2.5 themes  Valid XHTML and CSS.

J.H. zszpinczow.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.